VillaRamadas GGZ werkt met een multidisciplinair team bestaande uit een psychiater, een arts, klinisch psycholoog, psychologen, counselors en verpleegkundigen die de filosofie naleven welke de basis van onze behandeling vormt. Ieder individueel teamlid is gefocust op het herstel van de patiënt binnen zijn of haar expertise en vakgebied.
Van het eerste consult tot en met de nazorg zal de patiënt profiteren van de verschillende vaardigheden van ieder teamlid van VillaRamadas GGZ. Aan de behoeften en verwachtingen van de patiënt wordt voldaan door onze ervaring en passie. We zorgen ervoor dat je behandeling het best mogelijke resultaat behaalt. Ons vaardige team zal in je behoeften voorzien, indien nodig 24 uur per dag.
Dr. Eduardo Ramadas da Silva begon zijn carrière in persoonlijke ontwikkeling in Engeland waar hij in verschillende behandelcentra heeft gewerkt en CEO was van één van de meest prestigieuze klinieken. De master's degree in klinische psychologie, de specialisatie in counseling, de training in neuro linguïstisch programmeren, eetstoornissen en rouwprocessen,
en zijn 26 jaar ervaring resulteerde in de ontwikkeling en continue updaten van het behandelmodel Change & Grow®.
Dr. Eduardo Ramadas da Silva neemt deel aan de internationale conferenties, lezingen, forums, congressen en sessies van gedragsverandering. Hij wordt regelmatig uitgenodigd om deel te nemen aan televisieprogramma's van de drie generalisten Portugal, Spanje en Bulgarije, radiokanalen en tijdschriften.
Daarnaast is hij auteur van verschillende zelfhulpboeken, allemaal gepubliceerd met groot succes, zoals: "Believe in You!", "Live Without Masks", "Successful Life", "The Promises of Change & Grow", "Believe", "The Twelve Steps of Change & Grow" en "A Night Light".
VillaRamadas GGZ vindt het belangrijk om continu te ontwikkelen en zorg op het hoogste niveau te kunnen garanderen
Ons behandelprogramma wordt bijvoorbeeld jaarlijks geëvalueerd en we passen innovatieve technieken toe binnen onze behandeling. Bovendien heeft onze instelling een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Verschillende organisaties voor geestelijke gezondheidszorg werken samen om inzicht te geven in de kwaliteit van zorg. Als onderdeel hiervan hebben ze het model kwaliteitsstatuut voor geestelijke gezondheidszorg ontwikkeld.
Elke zorgverlener moet een kwaliteitsstatuut hebben dat garandeert dat de juiste hulp op de juiste plaats en door de juiste zorgverlener wordt geleverd binnen een professioneel en kwalitatief verantwoord netwerk.
VillaRamadas GGZ heeft ook een kwaliteitsstatuut die je hier kunt lezen.
Mission
To provide a treatment model, based on personal development, to help every individual, addict or not, to become responsible in their decisions, learning or relearning to live in a healthy, balanced, confident, dynamic, responsible and stable way with the support of qualified staff and multidisciplinary teams.
Vision
To be recognized as a treatment center of excellence in the area of addictions, becoming a reference institution.
Values
Our Values are based on 5 Principles:
PRINCIPLE OF TRUTH - Our behavior is consistent and we will be free from uncertainty if we live in truth.
PRINCIPLE OF ACCEPTANCE - Our happiness depends on our ability to accept. It is only possible to overcome and overcome illness or addiction when we accept that we have it, for until then we live in denial.
PRINCIPLE OF GRATITUDE - To live, feel, and breathe gratitude invokes the purest in us. A grateful heart is a healthy heart.
PRINCIPLE OF LOVE - Transports us to a much greater reality, which involves us and all those around us. It represents the positive side of life.
PRINCIPLE OF RESPONSABILITY - Each one of us will always be responsible for our decisions and the consequences inherent to them. Living this principle allows us to have the freedom of choice.
VillaRamadas Quality Policy is based on the mission, vision and values that characterize the company and is based on the following principles:
- Provide a quality working environment and working conditions, involving all our employees in continuous professional training so that they can carry out their duties with the required competence and quality;
- Satisfy the needs and expectations of our customers, to guarantee the quality of the service provided;
- Optimize the company's resources to guarantee a strong presence in the market;
- Ensure the quality of suppliers, through the establishment of partnership relations;
- Comply with the requirements of NP EN ISO 9001, as well as the legal exigencies applicable to our activity, continuously improving the effectiveness of the Quality Management System.
We doen ons best om ervoor te zorgen dat je behandeling zo soepel mogelijk verloopt. Het is echter mogelijk dat je niet tevreden bent. In dat geval kan je gebruik maken van onze klachtenprocedure.
- Bespreek je ontevredenheid met je behandelaar en/of zijn/haar leidinggevende;
- Als je niet tevreden bent met de geboden oplossing, dien je je klacht in bij het management of de klachtenfunctionaris;
- Als het management en de klachtenfunctionaris je klacht niet naar tevredenheid oplossen, kun je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Gezondheidszorg.
Voor meer informatie over het klachtenreglement, klik hier.
Bij VillaRamadas GGZ doen we er alles aan om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer je de stap hebt genomen om in behandeling te willen gaan, dient dit snel te kunnen.